MAHA YOGA

Frequently Asked Questions

Ce este YOGA?

Cuvântul ”YOGA” înseamnă în limba sanscrită unificare, uniune, comuniune,contopire, fuziune. Ne gândim la yoga ca uniunea dintre corp, minte și spirit.
Yoga ne oferă metodele practice care ne pot conduce la descoperirea de sine. Această practică încurajează conștientizarea trupului în timp ce sunt îmbunătățite forța, flexibilitatea și echilibrul.
Cei mai mulți dintre oameni practică astăzi yoga Asana, una dintre cele 8 ramuri ale yoga, ce reprezintă un program de posturi fizice menite să purifice corpul și să ofere forța și rezistența fizică necesară pentru lungi perioade demeditație.

Câte tipuri de Yoga există?

Patanjali, autorul Yoga Sutras, a descris ramurile Yoga ca fiind un pom al înțelepciunii și spiritualității ce crește în aceeași manieră ca un arbore obișnuit, pe măsură ce practici.
Există mai multe tipuri de yoga, fiecare cu focusuri și beneficii diferite, însă toate țin de ideea centrală de conexiune trup-minte-spirit.
Împreună cu noi veți învăța tehnici tradiționale, autentice de yoga: HathaYoga (asana, pranayama, dharana, dhyana), Raja Yoga, Jnana Yoga, Laya Yoga, Yoga Nidra, Kundalini Yoga, Kriya Yoga, Karma Yoga.
Dacă sunteți familiarizat deja cu yoga, puteți opta doar pentru tehnicile potrivite pentru dvs. Dacă nu, specialiștii noștri vă vor ghida în această alegere.

Care sunt beneficiile YOGA?

Yoga ajută la conectarea trupului cu mintea și spiritul, realizând un întreg. Ne aduce beneficii la nivel fizic, mental, emoțional și spiritual.
Beneficiile fizice ale practicării YOGA sunt numeroase. Odată cu creșterea forței, flexibilității și vitalității, toate sistemele din corp vor avea îmbunătățiri.
La nivel mai subtil, yoga ne ajută să ne relaxăm și să fim conștienți de corpul nostru și de lumea din jur. Prin yoga, ne dezvoltăm abilitatea de a face față stresului și de a avea mintea mai clară, mai calmă și cu mai multe gânduri pozitive.
Cu timpul, veți deveni mai flexibil și mai concentrat în activitățile cotidiene și veți învăța să vă controlați corpul prin respirație, mai ales în momentele tensionate.

De ce aș practica EU yoga?

Yoga nu este doar un exercițiu – este o știință dezvoltată pentru a face ca trupul și mintea să funcționeze la capacitate maximă 🙂
Iată câteva motive pentru care oamenii practică yoga:
– ameliorează durerile de spate
– întărește mușchii spatelui și ai abdomenului
– crește nivelul de energie
– reduce nivelul de stres
– oferă o stabilitate emoțională și un control
– îmbunătățește încrederea în sine
– îmbunătățește flexibilitatea/mobilitatea
– oferă o pace sau bucurie lăuntrică
– corpul este mai puternic
– îmbunătățește sistemul imunitar
– ajută scăderea în greutate (mai ales dacă nivelul de stres este minimizat)

De câte ori pe săptămână este recomandat Yoga?

Yoga e ceva extraordinar și cu cât practica este mai regulată, cu atât mai repede vedeți rezultatele. 🙂 Chiar dacă realizați o ședință pe săptămână, veți vedea și simți rezultatele practicii atât la nivel fizic, cât și mental.
Desigur, odată cu rezultatele, e foarte probabil să optați pentru creșterea numărului de ședințe pe săptămână. Depinde doar de ceea ce simțiți – instructorii noștri vă sunt alături indiferent de drumul pe care îl alegeți.

Dacă nu sunt flexibil/ă, pot face yoga?

Desigur – sunteți chiar candidatul ideal! 🙂
Nu trebuie să fiți flexibil pentru a face yoga – acesta e doar un mit destul de comun. De fapt, yoga este soluția perfectă pentru a relaxa mușchii și antrena flexibilitatea!
Ideea practicii yoga nu este să arăți cât de flexibili ești, ci de a deveni din ce în ce mai flexibil de-a lungul timpului, bucurându-te de numeroase alte beneficii.
Yoga nu este competitiv – fiecare lucrează în ritmul său, scopul fiind depășirea limitărilor. În timp, nu doar că veți fi mai flexibil, ci veți dezvolta o conștientizare a corpului și un focus al minții. Important este să vă relaxați, să vă bucurați de practică și să o integrați în viața de zi cu zi.

Ce fac dacă nu-mi știu nivelul de aptitudine?

Nicio problemă! Veți discuta cu instructorii noștri despre obiectivele dvs., precum și despre setul de abilități actuale, iar ei vin cu recomandări de practici potrivite pentru dvs.
În plus, instructorii au dreptul să vă limiteze/corecteze mișcările dacă le consideră prea dificile sau dacă există riscul unei accidentări.

Sfaturi de început - YOGA Guidelines

– Ascultați-vă corpul!
– Respectați durerea.
– Oferiți atenție sporită corpului și răspunsurilor primite din partea lui.
– Faceți diferența dintre un simplu disconfort și o senzație de durere.
– Majoritatea posturilor pot fi modificate cu variante mai ușoare – doar întreabă instructorul.
– Mențineți echilibrul dintre muncă și odihnă.
– Respirați cum trebuie – fără expansiunea completă a plămânilor, mușchii pe care îi lucrați nu pot apoviziona cât oxigen au nevoie.
Fiecare dintre noi este diferit – așadar nu este nicio problemă dacă nu puteți realiza postura yoga întocmai ca ceilalți participanți sau ca instructorul (ce are minim 10 ani experiență).
Ascultați-vă corpul și cunoașteți-vă limitele. De asemenea, dacă aveți anumite probleme la nivel fizic, cel mai bine este să vă adresați întâi medicului dvs. sau să ne întrebați instructorii înainte de a începe practica yoga.

Dacă am probleme fizice, ce este recomandat?

Yoga este pentru toată lumea. Ba chiar este o soluție terapeutică pentru corp, minte și spirit, mai ales atunci când întâmpinați un disconfort la nivel fizic.
Informați-vă întotdeauna instructorul asupra eventualelor probleme sau dureri cum ar fi de spate, gât, umăr sau genunchi. E important să ne comunicați dacă sunteți însărcinată. Astfel, instructorul vă poate avea sub observație și vă dă indicații în funcție de condiția actuală.
Dacă sunteți în grija unui doctor, discutați cu acesta privind dorința de a lua clase de yoga.

Bărbații pot practica yoga?

Bineînțeles! Cei care au inventat yoga sunt bărbați – până acum puțin timp în istorie, profesorii și guru yoga erau doar bărbați. Recent, au fost incluse și femeile in această practică.

Ce trebuie să aduc cu mine la clasă?

Un prosop și un zâmbet. 🙂
Noi vă punem la dispoziție tot ceea ce aveți nevoie în materie de logistică a clasei, inclusiv saltele speciale pentru yoga.

Ce îmbrăcăminte este potrivită pentru yoga?

Cea mai buna îmbrăcăminte este cea în care vă simțiți confortabil. Orice ați purta și la o oră de sport obișnuită, ce vă permite să lucrați posturile date, este în regulă.
La yoga lucrăm în picioarele goale, așadar fiți gata să renunțați la șosete și încălțări! De asemenea, vă recomandăm să nu purtați machiaj sau bijuterii.

Cum mă pregătesc pentru clasă?

Cea mai bună practică yoga este pe stomacul gol – așa că vă recomandăm să nu mâncați o masă bogată cu două ore înainte de clasă. Dacă mâncați înainte de practică, vă veți simți obosit sau pot interveni stări de greață.

Veniți la clasă hidratat, beți apă înainte și după practică. De asemenea, este importantă hidratarea corespunzătoare și cu o zi înainte de practică !

Sunt însărcinată - pot face yoga?

Yoga poate avea numeroase beneficii chiar și în timpul sarcinii – trebuie doar să-l anunțați pe instructor că sunteți însărcinată.
Aveți grijă să evitați întoarcerile și exercițiile cu focus pe zona abdominală. De asemenea – nu uitați de pauze, oricând aveți nevoie.

Nu am mai făcut yoga până acum. Pot veni la clasă?

Da! Clasele noastre sunt concepute pentru a atinge toate nivelurile.
Avem opțiuni deopotrivă pentru începători, dar și intermediari sau avansați. Simțiți-vă liber să discutați cu instructorul dvs. dacă aveți întrebări și, foarte important, să lucrați în propriul ritm!
Principala diferență în ceea ce privește cursurile pentru începători este că ritmul clasei este mai lent și se oferă instrucțiuni suplimentare și mai mult timp tehnicii și tranzițiilor anatomice și de aliniere.

Sunt deja în formă! Yoga reprezintă o provocare?

Nu contează condiția fizică în care sunteți – yoga este un mod excepțional de a vă menține sau depăși nivelul curent. Încercați-l și veți fi uimit! 🙂

Vă rugăm să ne contactați dacă aveți nevoie de consiliere în ceea ce privește alegerea claselor potrivite pentru dumneavoastră.

Ce înseamnă NAMASTE?

Namaste este o formă de salut obișnuit la întâlnire și/sau la plecare ce înseamnă „mă înclin la divinul din tine.”
Namaste este spus cu o ușoară plecăciune și mâinile apăsate împreună, palmele atingându-se cu degetele îndreptate în sus, apropiate de piept. Namaste este o formă grațioasă de extindere a prieteniei în dragoste, respect și smerenie.